Sunday, August 16, 2015

Kan snart titulera mig Trädgårdsmästar'n!

Ber om ursäkt för att jag inte  skriver så ofta men tiden går liksom åt till att jobba och sova..

I onsdags  spenderade vi dagen hemma för att meka, jag fick byta däck, bromsvajer och stänkskydd. Jag är numera en riktig hejare på att byta däck :-)
Jag valde en vit tröja dagen till ära och Ross frågade om det verkligen  var så smart, "Ääh!" Svarade jag och två timmar  senare såg jag ut såhär



I torsdags morse bar det av mot ny arbetsplats och jag  trodde at jag skulle smälla av när jag såg boendet... Jag kännet MINST 10personer som inte ens skulle gå in där med skor på! Och där ska jag sova och äta! (Dessutom utan Internet...)
Grannarna är dock skittrevliga! Samt i min ålder! :-)


Mitt sovrum




Ross gick omedelbart tillbaks till att vara dryg och otrevlig medens vi jobbar men utanför  jobbet  har vi faktiskt riktigt kul :-)
Rutinerna på jobbet är lite annorlunda  nu och vi har ingen väghyvel framför oss så det är skumpigt utav bara satan :-/
I fredags berättade jag att jag bara tänker jobba två veckor  till och den sista veckan  blir bara halv eftersom  Ross ska åka iväg till en festival i Gympie.

Igår fick jag ett nytt jobb på egen hand som städare/trädgårdsmästare/förare på ett hostel i Hervey Bay :-D
Riktigt nöjd med det :-) Kommer jobba 2-3 timmar om dagen i utbyte mot fritt boende, cykel, Internet och rabatterade utflykter. Ska bli riktigt roligt att prova på något nytt och få träffa mycket nya människor  :-)
Börjar jobba där 30/8 och har sagt att jag ska stanna i minst 6 veckor men vi får se hur det blir. Det kan ju faktiskt vara alldeles hemskt eller alldeles fantastiskt :-)

No comments:

Post a Comment