Sunday, August 23, 2015

Nedräkning

Jisses va motigt det är att jobba när man bara går och räknar ner tills att få åka härifrån.
Det vankas regn i veckan så de sista arbetsdagarna kanske blir inställda annars är tanken att jobba tom onsdag och sedan åka vidare med Ross på torsdag och bli avsläppt i någon stad närmare Brisbane. Blir en natt där för att sedan ta mig vidare med buss till Brisbane för ännu en natt där, på lördag eftermiddag är jag äntligen framme i Hervey bay och mitt nya hem (kolla in filmen nedan! :-)) :-)


Har fått min första arbetsskada i veckan! Har ju förvisso rivsår från fingertopparna till armbågarna men nu har jag även ett tjusigt, rosa, rinnande öga också! Började natten till torsdag och har inte blivit bättre ännu. Försöker använda glasögon istället för linser men det är svårare än man kan tro! Ögat gillar inte solen för fem öre och det är lite lättare att använda solglasögon om man har linser...
Var på apoteket igår och fick ögondroppar så jag hoppas att det går över innan nästa helg :-)

No comments:

Post a Comment