Thursday, October 15, 2015

Rutinlös

Efter sju veckora v rutiner med städning/syende på mornarna och gym på eftermiddagarna blev det helt plötsligt dags att bege sig vidare.
Sista träningspasset gick självklart åt skogen och nästa gång jag ser ett gym är väl två månader bort.. Well, well.

Hade en riktig mardrömsdag igår då bussen var tre timmar försenad, min argentinska vän Maria skulle komma och möta mig när jag anlände till Brisbane och självklart sprang vi förbi varandra samtidigt som pengarna på min telefon tog slut.
Påbörjade promenaden till hostelet på egen hand. Självklart var det varmt ute och hostelet ligger högt upp på en kulle.
När jag anlände var det dubbelbokat men jag lyckades ändå få en säng i samma rum som Maria 😊
För att ladda telefonen med mer pengar behövde jag Internet och självklart vägrade WiFit fungera...
Men helt plötsligt dök en mycket upprörd argentinska upp och skällde ut mig med ens jag bara flinade och var glad att se henne (argentinska, arga kvinnor är ganska skrämmande, gestikulerar så man tror att de ska riva halva stället) 😊

Dagen före jag lämnade Hervey bay tog jag ut till ön Fraiser Island som jag hört så mycket gott om 😊

På färjan ut såg jag en delfin två sköldpaddor och en val 😊
Efter en toppendag vid poolen med drinkar kom jag sedan tillbaka till en liten avskedsfest med grill och goon 😊

No comments:

Post a Comment