Saturday, March 28, 2009

A moment on the lips - forever on the hips


BMI Onsdag: 22,8

Puls! Jajjemän! Jag har kört med pulsmätare de senaste dagarna och jag visar skrämmande resultat! (se bild :D)


Fick ett recept av Ema igår på nån kål-/sjukhussoppa som ska rensa matsmältningsorganet på en vecka och göra så att man går ner 4-7kilo.
Jag vet att jag inte behöver gå ner ett endaste gram (jodå, jag tror helt fullt ut på att den där magen går att få bort genom lite dagliga situps-övningar.)
Men jag tänkte... Inte för att jag tror att det är lätt att banta eller för att jag någonsin sett ner på någon som inte fixar det.. Men.. Klart att jag ska testa!?
Dessutom så mår nog min kropp/mage (insidan då alltså) bra av att bli lite rensad!
Så se upp nu världen! Imorgon och en vecka framåt kommer jag fisa kål som bara den! :D


Gå ned i vikt-soppa

6 stora (gula) lökar
½ medelstort vitkålshuvud
4 morötter
1 selleristjälk
2 burkar krossade tomater
2 (gröna) paprikor
2-3 (kött)buljongtärningar

krydda som man vill (ej socker)!

Häll i allt i en kastrull (efter att du skärt allt)
Häll i vatten tills det är (precis) täckt
Koka i en timme
Krydda efter behag (ej socker)

Dag 1: "Alla" slags frukter (EJ BANAN)
Dag 2: Kokta eller råa grönsaker (ej säd, ärtor och bönor)
Dag 3: "Alla" slags grönsaker + frukter (ej banan eller potatis)
Dag 4: Ät 5-8 bananer + drick 5-8glas lättmjölk
Dag 5: Ät 6tomater och ca. 300G nötkött + minst 8glas vatten
Dag 6: Ät nötkött + grönsaker – EJ SOPPA
Dag 7: Mörkt ris (WTF?) + grönsakssaft + fruktsaft (osötad) + te + kaffe - EJ SOPPA
OBS! Ej te eller kaffe Dag 1-6

No comments:

Post a Comment