Thursday, June 14, 2012

Den poetiska hunden och den inte så poetiska katten

Min katt är inte riktigt klok.
I Söndags lekte han fakir och klampade runt på krossat glas,
igår hittade jag mina träningsbyxor noggrant insläpade i kattlådan
och alldeles nyss ertappade jag honom med att föra krig mot en mattkant.
(Mattan vann när husse la sig i och skrämde iväg katten.)
Tänk ändå om man var katt och kunde undkomma sånt bara genom att va gullig :-D

Kan man ligga ner och tvätta fötterna så gör man det.



I övrigt vill jag att detta blogginlägg skall ses som en hyllning till Tomas Arvidsson - denna gigant!
Jag minns inte riktigt när min far lurade på mig en av hans böcker men för det är jag evigt tacksam!
Just nu lyssnar jag på Den poetiska hunden - en kriminell historia och fnittrar förnöjt mest hela tiden.
Kan varmt rekommendera hans böcker till alla!
Inte minst till er som inte gillar att läsa, jag tror att denna författare kan öppna den sidan även hos er!

No comments:

Post a Comment