Wednesday, September 26, 2012

Potentiell fru till Ove?

Det är ju en sak jag verkligen inte förstår...
Hur kan jag varenda gång jag använt spis/ugn tycka att det är en sån himla bra idé att dra på barnlåset när det varje (j*vla) gång jag använder spisen tar en halv (j*vla) evighet förrens jag fattar varför vattnet aldrig kokar!?

Avnjuter just nu en portion kebab, couscous och crème fraiche.
I övrigt har jag avlägsnat en fästing i arslet på katten samt börjat använda mig av skällsordet "sopprot" i trafiken (vilket är mycket, mycket, mycket finare än de ord jag vanligtvis använder.)

Har förresten gått och fått mig ett nytt smeknamn.
"Fröken ür".
Det har visat sig den senaste veckan att jag inte kan klockan.
Har vid tre tillfällen ställt (analoga) klockor helt åt h*lvete fel utan att märka det förens någon påpekat det.
Detta kan kanske försvaras med att min första klocka var digital?

Brev till damen som inte blinkade höger på lunchen
(och som jag eventuellt kallade för något lite ofinare än just "sopprot")
HUR tänkte du nu?
Älskar inte du dina barn?
Du vet att det är dom som skall ärva den här jorden va?
Du vet att det kommer inte vara mycket till jord kvar att ärva om alla ska hålla på och skita i att blinka så att folk får stå på tomgång lite extra till höger och vänster.
Tänk på den du!
K*rringj*vel...

No comments:

Post a Comment