Sunday, October 25, 2015

Ni kan kalla mig Snickar'n

Då har man spenderat ett par dagar som allt-i-allo hos en toppenmysig familj med svensk mamma strax utanför Brisbane.
Kom hit för att hjälpa till med städning och trädgårdsmästeri en vecka men vi har redan kommit överens om att jag ska stanna ytterligare en vecka :-)
Dag 1 städade jag kylskåp.
Dag 2 klippte jag gräs, rensade ogräs och påbörjade projekt renovera staket. Hur svårt kan det vara när två svenska tjejer slår sina kloka huvuden ihop? Vi åkte helt enkelt till Bunnings, köpte spik, virke, cement och bultar och började därefter att gräva och cementera fast nya pålar :-)
Dag 3 gick åt till att fästa alla nycementerade pålar med bultar. Jisses vilket ögonmått jag har! Borren var för kort så jag fick lov att borra från två håll - 8hål och inte ett enda litet misstag! 😃
Kvällen spenderades i Brunswick heads med ens Sanna var på workshop. Det regnade självklart så jag spenderade hela kvällen i baren samtaöandes med diverse australiensare. En man upprepade ett flertal gånger vilken oerhörd tur jag hade som träffade på just honom och hans fru :-)
Dag 4 spenderades med staketbyggande och köksskåps-rengöring (även om det bara är vår så passar det sig inte att vara utomhus mitt på dagen)
Ingen är väl egentligen förvånad men se vilken hejare jag är på plattläggning!



Tigersåg är helt klart en ny favorit! :-)

Dag 5 skyfflade jag hästskit i två timmar tillsammans med Sannas vän Lily (även hon svenska), en fantastisk kvinna med otroliga historier att berätta och en aldrig svikande optimism :-)

Eftermiddagen hade jag tänkt bada i south bank parklands pool med konstgjorda strand men självklart så regnade det så det blev en promenad genom stan istället

Dag 6 som är idag har ägnats åt att slutföra bygget av staketet, mäkta stolt över hur händig jag faktiskt är :-) Imorgon påbörjas slopande för att sedan kunna måla :-)

No comments:

Post a Comment