Friday, February 17, 2012

En liten promenad har ju ingen dött av!

Ja.
Som ni vet så är jag ju en fena på att köra vilse!
Nu har jag tagit detta ett steg längre. OBS! Ordvits i föregående mening!
Då jag inte är någon latfis så brukar jag promenera från Fridhemsplan till Karlberg när jag ska hem därifrån...
Det brukar ju gå bra.
Man svänger en gång liksom.

Har varit på utbildning i DN-skrapan hela dagen och behövde därför lite steg.
Så jag gick såklart därifrån till tåget.
Eller ja...
Inte riktigt...

Från stationen efter Fridhemsplan kan det ju varken vara speciellt långt eller svårt att hitta.
En kurskollega pekade ut vägen och höll med om att det nog inte tar mer än 30min att gå.
Jag som är så himla high-tech ska såklart använda GPS.
Då tar det inte 30minuter...

Då tar det drygt en timme.
Och man hamnar inte vid Karlberg station.
Man hamnar vid en återvändsgränd på ett bygge med dålig GPS-signal och knappt något batteri på mobilen.
Vad gör man då när man varken sett en buss eller busshållsplats på 15minuter och dessutom har hoppet kvar om att klara expeditionen?
Man går vidare och ger sen upp vid Tomteboda.

Efter 10minuter kom en buss.
När jag väl kom till tåget var det såklart lite lagom försenat.
Två timmar efter expeditionens start var jag hemma och stelfrusen.

Var kanske (som bilden vit(t)nar om) inte direkt klädd för att spendera 1,5 timme utomhus.. OBS! Ordvits i föregående mening!


1 comment: