Saturday, September 07, 2013

Dag 0

Kom till Arlanda med 15mins marginal. Perfekt tajmat tyckte jag och gick till närmsta Forex för att växla pengar.
"Medges ej" står det ilsket på skärmen. Perfekt. Nej.
Loggar in på banken, pengar finns på kortet, testar igen med en lägre summa "Medges ej." Tack.
Ringer banken som har "tekniska problem" som "varken vi eller du kan göra något åt." Tack!
Börjar bli lite uppjagad men bestämmer mig för att det kommer att lösa sig.
Sätter mig på planet efter att ha träffat en trevlig och livlig skock resekamrater. Hinner nätt och jämt börja på boken innan det är dags att landa igen.
Väl i Helsingfors tar det säkert 15min innan telefonen (som jag inte är helt hundra på fungerar utomlands) fungerar normalt.
Lyckas logga in på banken och föra över pengar till öl och efter dem känns det mycket bättre :-)
Sitter nu på nästa plan till Delhi och efter ytterligare två öl, överraskande got mat och upptäkten att man får välja film själv och dessutom kan spela en massa spel så känns allt förjäkla bra :-)
Ska luta mig tillbaka nu och lyssna på lite ljudbok och förhoppningsvis få sova lite, natti! :-)

No comments:

Post a Comment