Saturday, September 07, 2013

Dag 1 - Äntligen framme!

Flygresan var inte alls sa lång som jag befarade.
Spel är verkligen inte helt fel på flyget!

Indien var till en början bra mycket grönare än jag tänkt mig och till en början körde de mycket lugnare än jag trott. Att använda bara en fil är ju överskattat?
Men det "bättrade" sig när vi kom närmare stan, folk började köra precis som de kände för och tutade åt allt möjligt. Mitt i allt stod helt plötsligt en utmärglad häst och i nästa korsning kom något slags ko dragandes med kärra.

Hotellet är helt okej, nästintill helt vanlig toalett! Var dock väldigt nära en rejäl stöt när jag kopplade ur vår TV för att ladda mobilen.. och har hittat en mumifierad ödla under sängbordet.

Tutandet är konstant. Det går nog inte att förestalla sig om man inte varit här och upplevt det själv.

Kaffet är verkligen ingen höjdare!
Varm vatten och häll i lite mjölk sa vet ni hur indiskt kaffe smakar.
Uttrycket "finns det svenskt kaffe på hotellet?" har jag nu en mycket djupare förståelse för.

No comments:

Post a Comment