Monday, April 06, 2009

Slut på Sopp-idiotin.

På kvällen av Dag 4 gav jag upp.
Hur jäkla kul är det att äta en grönsakssoppa med bara en ingrediens som man gillar i en hel vecka? Speciellt när man blir yr, grinig och gasig av den.
Hur som helst.
Jag överlåter sånna där sinneslösa påhitt till de som kanske behöver gå ner i vikt.
Jag kan däremot föreslå soppan till alla! Den får lite fart på systemet och även nu 2dagar efter att jag slutat så känner jag att min mage mådde jäkligt bra av den där lilla kuren! :-)

Status (2dar efter jag gav upp):
BMI: 22,09 - ner 3kilo!
Snittpuls: N/A
Humör: Glatt!
Fislukt: 0 av 10 - mindre än före kuren dock!
Midjemått: 85cm - kuren kanske tog bort en cm? :D
Känner mig: Söndag?



Nu över till helgen.
I fredags fixade jag och Frida vårfint på hennes balkong, riktigt mysigt blev det! :-)
Galningen som inte har ett dugg gröna fingrar köpte såjord och frön... Vi får väl se hur det går med det.
Var och "grillade" (vi fick inte igång grillen så vi stekte korven istället) i Odensala för att fira att Pilla fylle 20 för 3e gången nu på Onsdag igår. Riktigt mysigt och mycket vin och Dooleys (stava??) blev det!

Sen bar det vidare till en fest hos Nicon och Nemie, riktigt trevligt!
Idag skulle Martin lura iväg mig på fotboll men "otur" nog så var det nästan slutsålt så jag fick en anledning att smita hem istället och på vägen hem köpte jag lite påskris och en söt lite påskblomma. :-)
Jag tänkte, även om man bor själv och inte har så fasligt mycket besök så kan man ju ha lite påskfint :-)

2 comments:

  1. alltså.. du ska veta hur mycket jag skrattade när jag läste din soppdagbok. eller vänta.. jag skrattar fortfarande. HAHAHAHAH.. okej, nu har det lugnat ner si... eller nej, HAHAHAHHAAH. haha.. nu så,, hahahah nej.. jo. HAHAHAHHAHAAHHAHAHHAAHHAHAHAHAHAHA.

    så..

    ReplyDelete
  2. Okej at jag kan vara rolig ibland.
    Men jag måste säga att jag själv var besviken när jag skrev om soppan. Det var liksom meningen att det skulle vara mycket roligare.
    Och ändå verkar alla tycka att det är helt hysteriskt kul :(

    ReplyDelete