Saturday, April 25, 2009

Mörkt

Igår var jag och Emma i Kista C, shoppade lite och var på O'learys :D
Sjukt mysigt! =)

När jag kom hem tänkte jag slö se på lite TV, dricka en kopp te å data lite innan läggdags.
Till te behöver man varmvatten så jag slog på vattenkokaren.
Pysslade lite i köket medans jag väntade på tevattnet och POFF så blev det svart i hela lägenheten.
Jaja tänkte jag, det är ju bara en propp som har gått..
Jo hej du.
Mitt proppskåp ser då inte ut som det jag är van vid hemmifrån.
Det här har en massa spakar istället för proppar.
Okej, vi skiter i elen å ser på nån serie på datorn medans den har batteri kvar! ..tänkte jag.
Eftersom jag är lite paranoid så har jag såklart inget olagligt på mina datorer. Allt ligger på min söta krypterade och lösenordsskyddade externa hårddisk.
Den drivs såklart av el.
Så det fick bli tomten är far till alla barnen - för datorn har ju faktiskt en DVD-spelare kom jag på till slut! :D
Ja, hela filmen fick jag ju inte se. Batteritiden är inte den bästa.
Vid fem somnade jag till slut :)

När jag motvilligt ringde pappa imorse vid 11 kände jag mig som en idiot.
"Du slår om jordfelsbrytaren."
Check.
"Sen slår du om den som det står Kyl på."
Check *känna sig dum för att det var så lätt*
Slänga allt i kylskåpet.
Gå till Classes å byta vattenkokaren.

Suck å stön va jobbigt det är när det är så varmt ute.
Svettig som en gris hittade jag till slut en vit kofta som duger till min snygga top som jag käpte igår :D

No comments:

Post a Comment