Wednesday, March 30, 2011

Jetlagged

Nä, inte så värst mycket jet lag här inte! Trots tre tidsbyten på fyra dygn!
Först bakåt i tiden en timme när vi kom till UK, sen frammåt en timme (detta minns jag dock knappt pga div *haltiga drycker,) sen frammåt en timme igen när vi kom tillbaka till Sverige.

Jet lag
The effect of a sudden switch of time zones in air travel, resulting in tiredness and feeling ‘out of step’ with day and night. Using the hormone melatonin at the desired bedtime may help to lessen the effect of jet lag by resetting the body clock.


Jag är förvisso trött men jag tror det mer beror på att någon tyckte att det var en bra idé att väcka mig 04:50 imorse... Jag tyckte inte att det var en lika bra idé vilket jag visade med ett litet utbrott 45min senare... Men då var jag såklart redan klarvaken...
Detta är dock redan förlåtet eftersom jag (för en gångs skull) kom i tid till jobbet i nytvättad bil :)

Någon som är nyfiken på hur mycket mer våra väskor vägde på vägen hem? :)
Min vägde 5,4kg på vägen ner och 13,5 på vägen tillbaka :D
Pillas vägde 9,xkg på vägen ner å ökade till hela 16,5! :D
Duktiga shopping-tjejer!


Det gråa är ett flyplan...

Överskred min resebudget med 7,96kr - helt klart värt!
Men det kanske var lite dumt att köpa så mycket nytt precis innan man ska flytta?
Fast å andra sidan så har jag bestämt mig för att kasta skitmycket! Allt som jag inte använt sedan jag flyttade sist ska väck!

Har idag 15dagar på mig att packa.. Men varför ha bråttom? 15dagar är ju skitlänge!
Sen blir det nästa tripp! Gran Canaria med hela tjocka familjen för att fira mammsen, ska bli urmysigt!
Som tack för att de får njuta av mitt sällskap i en hel vecka ska de få hjälpa till att flytta när vi kommer hem :)

No comments:

Post a Comment