Saturday, March 26, 2011

Leeds

Har haft en helt underbar dag!

Vaknade med en mysig gubbe ute pa vackra landsbygden och fick skjuts till Arlanda.

Myste lite pa fb med en capuccino i vantan pa min gris :)
Nar grisen kom vart det hamtning av biljetter, incheckning av bagage och ivag pa jakt efter foda!

Frukost nr 1 fick besta av en crossant och ytterligare en kopp capuccino :)
sedan ivag till gaten och ivag mot UK!

Frukost nr 2 bestod av ett stycke ol och en pase cashewnotter :)
Sen vart det fnissigt pa planet!
Sugna pa mer alkohol landade vi i Manchester vid halv 10-tiden.
Efter lite strul med kop av tagbiljetter bar resan vidare mot Leeds och Mosis-Gosis :)
Alokholsuget gick over nar vi inte genast bemottes av en mysig Engelsk Pub! Stor besvikelse som iofs snabbt glomdes bort!

En 8a till konduktor och ett fantastiskt vackert och annorlunda landskap hade vi att vila ogenen pa i 1,5h.
Inte ett enda trahus finns det har! Bara tegel, tegel, tegel! Underbart! Annorlunda! Me like!
Berg & vackra dalar med ruffiga, mycket engelska hus och hastar mest overallt :)
Fick tom en glimt av en san dar typsikt engelsk rod telefonkiosk! Pluspoang! Stod helt malplacerad i hornet av nagons tradgard uppe pa en kulle :) Gissar att den inte funkade men nu saknas ju bara en Pub och en polis med san dar mossa!

Precis nar instruktionsboken vi fatt av Mosis om hur vi skulle ta oss fram tagit slut sa stod hon plotsligt dar! Underbart! Antligen framme!

Mosis har sedan vart var farvallare hela dagen!
Efter nagon timmes vilan i hennes flat sa vart det en svang pa stan i vantan pa Nick som skulle med och ata.

Kopte ett par vackra (ja, inte snygga, vackra!) trosor, ett halsband, ny tandborste, adresstag till vaskan med texten "Excuse me! Not you bag!" samt ett par shotglas fasta i rosa halsband som jag har planerat att anvanda tillsammans med Ema pa varan inplanerade kryssning om en manad :)

Vi besokte aven stadens Marknad som var helt fantastisk! Sma sota butiker och stand med allt fran elektronik till korsstygnsmonster :)
Urmysigt! Kopte dock inte nagot men det blir nog en svang tillbaka dit imorgon, eventuellt for inkop av en snygg lila varjacka - Moa skrev efter dess att vi gatt och lagt oss igar att vi skulle ta tunna jackor... Vi kollade ju vadret innan vi akte hit och det skulle ju vara 6grader varmt men det ar det da inte!
Har gar alla runt i t-shirt... eller ja, inte alla. Men betydligt fler med t-shirt an med vinterjackor...

Lunchen/Middagen bestod av Red Hot's World Buffet :) Jattebuff'e med mat fran indien, japan, mexico etc, etc :)
Fett najs!
Galet jobbigt att vanja sig in med att prata Engelska men det ar ju inte sarskillt trevligt mot Nick att prata svenska heeeela tiden. Men nu har jag vant mig! Och imorn slapper det nog helt nar det ar dags for alkoholintag! :)
At jelly for forsta gangen idag... forstar verkligen inte grejen! Det smakade ju INGENTING. Det fanns tre farger och jag provade saklart alla. Den gula smakade - vad den smakade vet jag dock inte.

Efter maten vart det mer shopping, skarp till Pilla bla :) Jag hittade ett linne och en klocka som jag ska ga tillbaka for imorn (eller sondag, eller mandag :)
Bestamde mig aven for att investera i en ny resvaska. En Lila med prickar och hjul!
Min lilla ryggsack var sprangfylld pa vagen hit och de 5,4kilona jag checkade in lar nog tredubblas tills pa Mandag - allt ar ju asbilligt har! Resevaskan jag tittat ut kostar bara 17£!

Frukost och div alkoholhaltiga drycker inhandlades ocksa. Aven detta kalasbilligt! Handlade for 15£ = ~150kr, hade vi handlat desamma pa Systemet hemma hade vi vart uppe i dryga 400kr.
Sa det galler att passa pa nu!

Nu sitter vi och myser framfor TV och dator medans Nick ar ute pa galej med vanner. Dotrotta e vi alla tre och snart blir det nog kudden!

Tack Mosis for en underbar dag!
Ser fram emot morgondagen och varens basta helg! :)

P.S. Dom kor pa fel sida av vagen har! Joooo, det visste jag faktiskt visst innan men det ar en helt annan sak i verkligeheten an i tanken! Det kommer dubbeldackare i full karriar fran hoger nar man med ena foten halvvags ut i gatan har full koll pa trafiken fran vanster....

1 comment: