Thursday, March 31, 2011

Inte flytta allt..

Jaha, då har jag påbörjat flyttpackandet!
Eller, ja.
Jag har ätit middag hos brorsan och samtidigt hämtat flyttkartonger som jag släpade upp i lägenheten samt slängt 4par skor och nästan plockat upp hälften ur min (nya snygga, lila) resväska från helgen...
Jo, men man kan nog säga att jag börjat flyttpacka! :)

Nu sitter jag hemma hos päronen och ska snart bädda ner mig.
Pappa är i Helsingfors och mammsen behöver skjuts till Arlanda imorn och jag är ju inte dummare än att jag tar chansen till att få sova 20min extra och slippa åka hemifrån å hit imorn bitti!
Dessutom bjuds det säkert på frukost :)

Låda
En låda är ett objekt med en botten och ett antal väggar, en på varje sida, i vilken man kan placera saker. Den kan bestå av olika material såsom trä eller kartong.
Ett vanligt exempel på en låda av trä är en byrålåda, vilken vanligtvis är utdragbar från en byrå. [...]
En vanlig låda i kartong är en flyttkartong. Banankartonger används ofta som flyttkartonger.
En verktygslåda är en annan vanlig låda. Denna används till att förvara verktyg som exempelvis skiftnycklar och skruvmejslar.

No comments:

Post a Comment