Wednesday, September 02, 2015

En sanitetsteknikers dagbok

Ber om ursäkt för att det dröjer så mellan inläggen men det finns faktiskt inte så mycket att säga utöver att allt är toppen!

Vi bor 4 tjejer i ett hus, och en kille i husvagn utanför. Han och en av tjejerna går upp vid 4 för att åka och jobba på en farm.
Vi andra går upp nånstans mellan 7 och 8, lagar frukost och  sätter oss sedan i varsin ände av huset och umgås med våra telefoner. Klockan 8:45 tjoar och tjimmar vi en stund för att vi ser fram emot en ny arbetsdag :)
9:00 gör vi entré på kontoret och  kontrollerar listan över dagens göromål.
Vi sätter sedan igång att städa de utcheckade rummen. Bäddar rent, torkar alla ytor, dammsuger och moppar golven.
Efter ungefär en timme är vi klara med detta och rengör det gemensamma köket, badrummet och trädgården. Vid 11 är allt tipp topp och finns det inget annat som skall göras på listan så tar vi lunchrast som varar till middagstid :)
Förmodligen kommer jag att  sättas på att  sy gardiner  imorgon  istället för att  städa :)
Varken den tyska eller den franska tjejen som jag jobbar med  kan sy på symaskin!? (I tysklad har de varken syslöjd, träslöjd eller hemkunskap!?)

Jag brukar ägna mig åt att spela spel, äta, handla, motionera och läsa men from måndag blir det gymmet!
Hade tänkt börja i söndags men då var gymmet stängt, och i måndags vaknade jag upp m3d ytterligare en  förkylning. Den fjärdesedan jag anlände till  Australien. Det här vårvädret med 25°C på dagarna och 5°C på nätterna är verkligen inte bra för hälsan!

Pungråttorna kommer fram på kvällarna och letar mat :-)


Bild från måndagens strandpromenad

Jag är vanligtvis ganska hyffsad på Alfapet men på engelska är jag en ren katastrof..

Den tjocka huskatten som heter Pussa men som vi alla kallar "ShutUp!" eftersom hon skriker hela tiden...

Tar det lugnt i den tropiska trädgården efter arbets"dagens" slut :-)

No comments:

Post a Comment