Tuesday, September 08, 2015

Spiderwoman

Så vart man hjälte idag!
Kollegan vrålade och frågade om jag gillade spindlar.. Jag svarade "Yes, I do!"!?
Vad i hela friden fick jag det ifrån!? (Mamma.. jag vet att du skrattar nu..! Och det var inte roligt!)
Sen gick jag dit och såg den.
Den var över två tum!! (Tum är för övrigt ett mycket bra måttsystem!)
..men jag hade ju liksom sagt att jag skulle "lösa problemet" så det var bara att bita ihop!
Sträckte mig efter den, slogs av tanken att den kanske var giftig och gick för att hämta en städtrasa.
En av gästerna kom in för att titta på odjuret och sa "Jag tror att det är den som är ofarlig..! :-)" "Tror!? Tack för hjälpen.."
Sen löste jag problemet och ångrar nu bittert att jag inte fick den på bild :-/ men grymt stolt är jag i alla fall och det vet jag att min mamma också är :-)

Det skulle mycket väl kunna vara denna!



No comments:

Post a Comment