Monday, September 28, 2015

Halvtid - resan hitintills i siffror

0 minuter tog det att börja gilla att bli kallad "love" och "doll".
1 dag hann passera tills jag hittade min första själsfrände på denna resa.
2 månader tills första doppet i havet.
2,5AUD (~15SEK), literpriset på bag in box-vinet som här kallas "Goon".
3 dagar tog det tills jag började sakna gymmet på riktigt.
3,5, ölen du inte kan köpa i mataffären här.
4 koppar kaffe konsumerar jag per dag (drastisk sänkning från hemma!)
5 rum har jag hitintills sytt tjusiga gardiner till.
6 veckor tog det tills jag började gilla det här landet.
7 veckor tills första myggbettet.
7 personer har hitintills klagat över mitt snarkande.
7 veckor tog det tills jag började tänka på engelska.
7 svenskar har jag träffat hitintills.
8 veckor tills första kackerlackan sågs.
>10 olika sorters saltlakrits saknar jag VARJE DAG.
11 veckor tog det att vänja sig vid att trafiken kommer från fel håll.
16 dagar har jag kvar att spendera i detta paradis innan jag beger mig vidare.
34 minuter före alarmet vaknar jag varje morgon.
35, beloppet du kan betala med kort utan att behöva trycka in din pinkod.
36, beloppet mina inköp i mataffären magiskt nog alltid hamnar på.
45 minuter tog det tills jag slutade böla på Arlanda efter att ha kramat familj och vänner adjö.
82 dagar kvar tills hemfärd.
Sjuhundra-femtio-elva gånger blev jag nästan påkörd innan jag vande mig vid vänstertrafiken.

No comments:

Post a Comment