Friday, April 01, 2011

Sommartid... eller?

Vad var det för mening med att ställa om tiden i Söndags?
Klockan har ju stått helt j*vla still mellan 12:30 och 14 idag så nu är vi ju ändå tillbaka på ruta ett igen!

Gled in på jobbet vid nio och tänkte ha en kalasdag och gå hem vid 15 eftersom jag tvingas jobba imorn... men eftersom klockj*veln betedde sig som den gjorde så gav jag mig av vid 14:10... första gången.

Glatt gled jag fram på motorvägen i min franska racerbil med volymen på max och hörde minsann ingen telefon som ringde...
När jag kommer in på Systemet 25min senare så har det både ringts och smsats från jobbet att jag glömt nycklarna... KUL!
Ingen hemma som kan låsa upp så efter mitt alkoholinköp (bittert var det eftersom det var så dyrt i jämförelse med .uk!) var det bara att sätta sig i bilen igen och glida tillbaka till jobbet igen.

Resan hem tog 1,5h...
Bitter.
Vi får hoppas att resten av dagen inte fortsätter i samma stil!

No comments:

Post a Comment