Saturday, June 18, 2011

Vinnare av Tuppkampen!

Var på Grönan och körde femkamp igår, skitkul! :D
Visade sig att jag inte är så tokig på sånt där!
Kom trea av åtta lag i "Bonka Bög" och tvåa på hästarna! Helt otroligt! Var helt övertygad om att jag var värdelös på hästarna! :D
Vi vann hela sk*ten!
Kanske lite tack vare Matte som kom tvåa och trea i sina tävlingar...
Den femte grenen kom vi sist i, inga namn nämnda.
Så snart anländer en stor vacker tupp till kontoret för att hedra vår seger det närmsta året :)
Just ja! Kanske borde nämna att middagen på Tyrol var utsökt och att underhållningen - Arvingarna - var kanonbra! :)

Naiv som jag är tänkte jag när jag skulle hem att det nog inte alls skulle vara några problem att f tag på en taxi..
Men tji fick jag!
Promenerade längs med bilvägen till T-Centralen för där finns det ju alltid bilar lediga! Dessutom fick jag ju se det vackraste av allt! Stockholm nattetid! :)
Men nejdå. Fick gå vidare till Arlanda Express och vänta en stund för att en taxi av rätt modell skulle dyka upp.
Fördrev min tid genom att prata med en nyanländ fransman och varmt välkomna honom till Stockholm! Han såg nästan lika road ut som jag av vårt samtal men vem vet...
Taxichauffören var polack och vi blev snart bästisar och babblade nästintill ihjäl varandra på vägen hem :)

När jag kom hem efter en lång dag på jobbet (inte helt pigg efter att bara ha sovit 5timmar och varit ute en hel kväll utan jacka) gjorde jag misstaget att tömma brevlådan.
4 trisslotter varav en med vinst på 2*25kr och en faktura....
Vips så gick jag back 84kr.
Bra start på fredagskvällen.
Nu blir det till att lägga sig i fosterställning och tycka synd om sig själv resten av kvällen!

No comments:

Post a Comment