Wednesday, July 06, 2011

GPS = shit

Som jag förutspådde så körde vi fel!
Efter en liten U-sväng i Järva Krog och ett litet varv i en rondell i Helenelund så kom jag på den briljanta idén att ringa Sandra och fråga om vägen.
Tänk om vi hade gjort det från början?
Att låta ett F1-freak vara kartläsare med GPS är ju ren idioti :P
Sen hamna vi i kö.
Min bil (lilla Peggan) är uppenbarligen inte gjord för att köras långsamt.
Blinkade "STOP" och diverse mätare stod på rött...
Vad gör man då?
Som vanligt såklart! - Tänker "Det går över!"
Å tänk!
Det gjorde det!
Det kom förvisso tillbaka två gånger men vi kom fram hela :D

Jättemysig lägenhet med havs-/sjö-(? Vatten-)utsikt - om än något dold sådan.
Jag erbjöd mig att ta tag i en Ek som stod i vägen men fick inga rungande bifall direkt.
Alkoholfria drinkar, och vårrullar bjöds det på till förrätt :)
Vårrullar som jag faktiskt tyckte om! (Har lite svårt för sådana efter en tuff uppväxt som innehöll många microuppvärmda vårrullar under en långdragen köksrenovering.)
Till varmrätt var det wok!
Utan broccoli och med jordnötter!
Kan inte bli bättre :)
Efterätten bestod av fruktsallad och chokladmousse - tokgott det med!
Sen blev det skitsnack som hör tjejmiddagarna till - detta spårade sedan ur och innehöll lite för mycket Edward :P

Mätta & belåtna begav oss vi sedan hemåt!
Något orolig för att Peggan inte skulle vilja starta - kanske mest orolig för att behöva köpa en röd bil istället för Peggan.
Jag vill inte ha en röd bil.
Jag vill ha en turkos bil.
Fast min fina lilla blå får duga ett tag till :)
Eftersom det var rätt liten risk att köra vilse på vägen hem fick vi söka spänning på annat håll.
Trots mätta magar testade vi därför mAx-Driven för lite glass (hur vi nu orkade det med??)
mAx-Driven är verkligen felkonstruerad i Solna.
Tom med min lilla bil fick vi backa en gång för att komma runt i de snäva kurvorna!
Dessutom tog det sjuk lång tid innan vi fick glassen.
Dåligt.
Kan inte direkt varmt rekommendera att äta glass medens man kör heller.
Inte ens med någon som håller i den åt en samt torkar när man spiller... (kittlas på låren :()
Som pricken över Iet så hölls en vild debatt ang monarkins för- och nackdelar i bilen hem. Tills jag fick nog och röt "Ät glass och håll käften!" (inte för att det hjälpte :P)

No comments:

Post a Comment