Saturday, August 01, 2015

Skulle inte kalla det att ge upp.

Första lediga dagen här i Mitchell. Avnjöt lite bubbligt rosé på min veranda igår och avslutade dagen med pizza och film inne hos chefen innan läggdags. Jag gick välja film och valde När lammen tystnar... Hur smart var det då? Jag tänkte väl att om jag nu ändå ska bo ensam mitt ute i ingenstans med en massa ohyra så kan jag lika gärna kolla skräckfilm också. Det Jan ju knappast bli värre? Såg bara halva dock och hade inga som helst problem med att somna :-)

Har bestämt mig för att försöka få ett annat jobb. Skulle mycket hellre mocka skit hela dagarna än fortsätta vara fast här med en surgubbe. Hade nog känts bättre om vi sovit hemma varje natt men vi kommer fortsätta att packa väskorna varje söndag kväll för att bege oss ut i ödemarkerna under veckorna... Inte alls vad jag tänkt mig!
Kan ju verka fånigt att "ge upp" efter bara en vecka men jag skiter faktiskt högaktningsfullt i det. Jag har snålat och sparat i ett halvår för att ha råd att göra detta och nu när jag äntligen är här vill jag faktiskt trivas!
Har redan mailat en annan arbetsgivare och hoppas på att kunna börja jobba där om en månad men vi får se. Det är verkligen löjligt enkelt att få jobb i det här landet så skulle jag börja vantrivas ordentligt säger jag helt enkelt upp mig och åker och turistar ett tag i väntan på nya möjligheter. Skulle pengarna börja sina får jag väl åka till Indien ett tag där pengar räcker länge :-P

No comments:

Post a Comment