Sunday, August 16, 2015

Drama på Park view

Vi har  haft drama här i helgen!

I fredags var Ross jättegrinig och rent utsagt otrevlig mot mig vilket resulterade i att jag  kastade i mig fredagspizzan (har brännsår på tungan samt i gomen), tog min vinflaska och gick rasande över till mitt eget hus där jag sökte tröst hos mina fantastiska vänner hemma <3

Igår berättade jag om mitt nya jobb och då kröp anledningen till fredagens grinighet fram..
Ken från Woodlands (gården där vi jobbade tom i tisdags) ringde i fredags och berättade för Ross att jag ska börja jobba där...
Ross blev sur för att jag hållit det hemligt och för att jag sagt tidigare att anledningen till att jag inte vill jobba kvar hos honom är för att det är för isolerat (det är ändå mer isolerat på Woodlands.)
Så igår pratade vi ut och drack upp all öl som huset hade att erbjuda.
Kens fru frågade mig den andra dagen där vad jag skulle vilja jobba med när jag är här i Australien och jag svarade att jag gärna skulle prova på att valla med motorcykel.
Två veckor senare frågade hon vad jag skulle göra efter det här jobbet och jag svarade att jag skulle ta in på hostel och vänta på nya jobberbjudanden från Visitoz. Hon sa att jag borde ta deras telefonnummer och ringa om jag behövde jobb framåt sommaren när vallnings-säsongen är igång. Jag fick aldrig numret och jag tänkte att det bara var något  hon sa för att vara trevlig... Sen måste hon ha rört till historien lite och berättat den för Ken som rörde till det lite extra innan han ringde upp Ross och berättade  den glada nyheten..
Ja jisses! Arbetsgivarna slåss verkligen om en här ;-D


No comments:

Post a Comment