Friday, August 28, 2015

Flyt, flytande, flyttandes

Planen var att åka bil med chefen en liten bit igår för att sedan ta bussen till Brisbane men liksom de senaste fem veckorna blev det ändrade planer.
Fyra timmar spenderades i bilen (varav jag fick köra halva tiden i den splitt nya Mitchiubishi ASX:en :-)) Blev avsläppt på en pub i Chinchilla (tydligen så har alla pubbar rum att hyra ut en trappa upp). Hade väldigt låga förväntningar på rummet som kostade mig 50$ men det var hur fräscht som helst!
Kvällen spenderades i baren en trappa ned tillsammans med två härliga irländare, alla är så sociala och trevliga i det här landet!
Jag måste verkligen skärpa mig och börja hälsa på alla jag möter nu när jag faktiskt kommer att möta fler människor än kor om dagarna! :-)

Sitter nu äntligen på bussen till Brisbane och har väl aldrig varit med om något skakigare! Jag har timtals träning i att utföra mina behov på busstoaletter (får tacka Ema för det :-*) men det här var det värsta jag varit med om! Blev tvungen att sitta ner för att kunna tvätta händerna! Nu gick dessutom en full herre in där! Hy vad golvet ska se ut när vi kommer fram :-/

No comments:

Post a Comment