Monday, August 17, 2015

Dagens bästis går till; Svinto!

Jag glömde visst berätta att det liksom hände en liten grej i fredags.. det brann!
Bulldozern på jobbet fattade eld och jag räddade allas dag när jag likt en gasell sprang (säker 40 meter minst - enkel väg!) och hämtade vatten för att släcka eländet.
Detta resulterade i ett litet stillestånd så idag har vi varit hemma och jobbat igen. Ross har letat efter en kviga i 4timmar medens jag städade hans hus.
Jag kunde verkligen se framför mig hur skinande rent allt skulle bli men det är tamejtusan omöjligt! Allt är så skitigt och dammigt av den torra jorden ute! Och de har inte dammsugare!?
Nåja, med duktigt mycket rengöringsmedel och svinto så är jag i alla fall nöjd med resultatet, särskilt  spisen som var brunaktig innan och nu vit :-)
Fick öva upp mina skills inför nästa jobb och dessutom lyckades inte Ross hitta på fler arbetsuppgifter åt mig efter att jag städat hela huset och tvättat Land cruisern (även detta ett omöjligt projekt eftersom all lera var ingrodd) så jag fick sluta redan halv fem idag :-)

No comments:

Post a Comment