Saturday, May 21, 2011

Helg! :-)

Äntligen lite helg :)

I Torsdags bar det av till IKEA (<3 Cheescake) å köptes skruvar till sängben så nu slipper jag sova direkt på golvet med spindlarna :) Gjorde även ett riktigt fynd! Köpte en ljusblå LACK-hylla för bara 39kr! Den har jag målat om idag så den också e lila (som nästan allt annat i sovrummet) :) Det visade sig att det kanske vorit billigare att köpa en hylla i rätt färg än att köpa en billig + färg men men. Ett rent helsike att måla med sprayfärg visade det sig vara. Inte själva målningen men alla j*kla pollen-grejer o dyl som flyger på eländet när det ska torkas... Dessutom välte den! Inte bra. Strax ut igen och måla över de värsta skadorna... Känns som att jag inte gjort ett sk*t idag men jag var ju faktiskt uppe med tuppen och skjutsade iväg karln mot sitt äventyr på Maskin Expo. Inte ett dugg ledsen över att slippa följa med.
Var där 1,5timma igår och tittade på det viktigaste. Hittade tom en liten söt minigrävare jag hade kunnat tänka mig :D
Fast det kändes kanske inte helt nödvändigt eftersom mina enda grävar-planer just nu är en pion som skall planteras och ett par maskrosor som skall väck...
Har ju dessutom slipat hylla, målat hylla, tvättat, diskat och farmat! :D

Nä, nu får jag ta tag i den där ommålningen, denna gång inne på den inglasade verandan.
Sen lite lunch kanske, och lite städning... Ska ju ha fruntimmer här på Tupperwareparty på Tisdag :)
Kanske lite inhandling av bak-grejjer hinns med innan det är dags att ge sig av mot Diddi :)

No comments:

Post a Comment