Sunday, February 08, 2009

Garbos

Jahaja. Igår lurade Najtmare med mig till Garbos!
Garbos av alla ställen! Sumpan... Hallåååå likzom!?
Jag hade inga som helst förväntningar på kvällen så det blev tipp topp!
Först chill med GTs hos Najtmare med Martin och Jenny (Jenny som jag trode skulle va en riktig fjolla visade sig vara en grymt skön norrlännska! :D)
Skål för norrland!
Pojkarna och jag åkte till Garbos å dansade som galningar - mest till gamla schlagers! :D
Jag träffade en snubbe när jag var ute å tog lite luft också! Simon hette han, men det kom inte jag ihåg (kalla mig Doris) och han såg lite Italiensk ut så jag började säga Louie men han ville att jag skulle kalla honom Luigi (som i Super Mario) så det gjorde jag och han fick kalla mig Louise! Luigi var från Vallentuna och jobbar som GPS-försäljare och bad mig följa med honom hem två gånger... Efter det höll jag mig undan.
Kvällen fortsatte men najtan såg lite deppig ut så jag gick för att köpa en ouzo åt han.
Då kom första nedslaget. Don har inte ouzo på Garbos - WTF!? Det fick bli en tequila istället... Najtmare dricker såklart inte tequila så jag (som redan var lite på gränsen till för full) fick offra mig.
Klockan 2 kom andra nedslaget. Najtmare blir utsläpad genom en nödutgång av tre vakter... Martin som är en så modig man skickade efter nån minut ut mig för att kolla läget. Jag öppnar försiktigt nödutgångsdörren och utanför står fem vakter och en liten dansk. Jag gör då det bästa för att se helt j*vla förskrämd ut och utbrister Vad gör ni med honom!? Det var iofs ingen fara med honom förutom att han blev utkastad för att ha slängt ett glas i golvet - vilket han inte hade gjort. Så bara för att jävlas så "råkade" jag tappa mitt glas i golvet när vi snällt blev eskorterade ut från Garbos.
På vägen hem blev det ordentliga mål mat på mAx och sen hem och däcka på Najtans soffa :D
Helt underbart att vakna upp hos najtan bakis! Fem min efter att danskan parvlat sig upp så ställer han sig och kokar ägg och steker bacon <3
Tipp topp fredagkväll!

Nu ska jag se A Prairie Home Companion med karln och sakna min älskade Ema som fyller år idag! =)




Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.
//Maurice Chevalier

2 comments: