Thursday, February 05, 2009

Inrutat.

Onsdag. Jämn vecka.
Tvättstuga + Backup av V-torp datorn.

Jajjemän! Nu vet ni! Ni behöver aldrig mer fråga vad jag ska göra en Onsdag kväll om det är jämn vecka!

Idag har vart en riktigt piss dag eg.
Började med att serverproblemet från igår var tillbaka.
Sånt är skitkul att få reda på när man kommer till jobbet kvart i 7 och supporten i Göteborg (bara det säger ju en hel del!) som är de enda som kan göra något åt saken öppnar 8.
Sen är det ännu roligare när man 07:45 får reda på att inkommande mail och hemsidan ligger ner.
Den supporten öppnar 9.

Jaja, var väl kanske inte så farligt ändå. Mailen å hemsidan var inte alls mitt fel (ingen annans heller kanske, strömavbrott i Helsingborg är svåra att vara ansvariga för) och var åtgärdat 10:30.
Den andra f*ttservern däremot (som jag kallar grynet, snuttegullet etc när den går fint - mao sällan) var inte uppe som den skulle förens 13:00. Göteborgare. Som sagt. Det säger ju sitt.

Sen tappade jag ut hälften av den nykokta tortellinin i vasken och har haft ont i nacken och ryggen hela dagen.
Ja!? Jag är bitter!




There is no reason anyone would want a computer in their home.
//Ken Olson

No comments:

Post a Comment