Monday, February 23, 2009

Uppdatera för sakens skull.

Fredag
Jobbade till typ halv tre (sent för å va jag en fredag.)
Åkte till Solna och träffade en ny förmåga i mitt liv. Beställde pizza för hemkörning. Väntade i 1,5timme på pizzan. Den nya förmågan ringde upp pizzerian 21:20 - alla hade gått hem så det blev ingen pizza för vår del.
Poppade popcorn. Åt lite popcorn.
Åkte till Free The Pirate Bay-festen vid kungsan. Kände inte en käft. Åkte hem till Väsby, sov.
Lördag
Tog en kort lite promenad. Höll på att slå ihjäl mig på blankisen. Vägde mig; BMI: 22,5. Tog med mig Frida till centrum för subway-ätandes och fönstershoppandes. Insåg att den rätta storleken för mig på New Yorker är XL. Bestämmde mig för att gå tillbaka på Onsdag och köpa en snygg turkos tröja. Gick hem och såg på TV med Frida. Frida lagade god pasta med pastasås :) Robin var förbi en sväng. Tittade på Melodifestivalen och Arn. Insåg att det var bättre förr - i alla fall melodifestivalen!
Söndag
Åkte in till stan och fikade med Mini, supermysigt att på "catch up" lite sen sist! :D Strosade omkring lite i den kungliga hufvudstaden och köpte mig en ny tavla med Marilyn trots att jag inte borde. Borde ha köpt den där BHn på Cubus som jag faktiskt behöver istället men men. Åkte hem till mamma och åt mat och gnällde lite över mina åkommor; Ny diagnos: (Inte hudcancer den här gången heller) mina irriterande kvisslor är tydligen nått som spädbarn brukar ha. Gick till Frida och såg Erik & Mackans nya TV-program. Ungefär lika spännande som jag gissade att det skulle va. Gick hem. Låste, reglade och larmade dörren som jag alltid gör (lol, paranoid =() Slog Fridas rekord i Blockarelli som hon lyckats slå mig i. Kom fram till att det inte finns nån mening för mig att vara ödmjuk. Det finns nämligen ingen anledning till det när man är bäst.
Not to self: Köp en tiara och använd den varje dag som om det vore det naturligaste som finns (det är det ju nästan också.)
Såg precis att det kommit en ny version av Pop Pie så måste testa det nu innan det blir alldeles för sent.

Over and out!



Jag leder inte världens mest briljanta regering.
//Göran Persson i tal till Komvuxelever, Norrköping 2002

No comments:

Post a Comment