Thursday, February 05, 2009

Tvättstugan.

Glömde ju helt bort det som jag egentligen hade tänkt blogga om idag!

Det var en gubbe i tvättstugan idag när jag kom ner på utsatt tid 18:00.
Han ursäktade sig snällt för att han fortfarande använde torkskåpen och torktummlarna men jag sa ju att det gör inget alls!
18:20 hade jag laddat alla fyra tvättmaskinerna och tvättat allt det som skulle tvättas för hand och skulle nu till att skölja och hänga in i torkskåpen.
Då hade gubben gått!
Jaha!? tänkte jag, Får väl gå upp till mig en liten stund då...
Så det gjorde jag. Kom tillbaka ner 20:45. först står den lilla gubben och plockade ur sitt. Det var baske mej på tiden! Sa jag inte... men jag tänkte!
Alltså... Jag är mycket (tycker jag) respektfull (heter det så??) mot äldre. Mest därför att de rukar vara det mot mig (ja, vad ska de annars vara, klart de tycker synd om mig som är så ung och har hela j*vla livet framför mig!) Men det var ju int den här gubben :-(
Som hämnd sket jag i att borsta rent filtrerna i torkskåpen.
Nån slags halv-kollektivt hämnd eftersom det nog inte kommer drabba gubben personligen (han lär knappast tvätta igen imorn bitti) men i det långa loppet så kommer ju fler att börja skita i de där filtrena (för så är vi svenskar/männsikor - Om inte han behöver så tänker inte jag!) och (om ett par år kanske) kommer det att drabba den där gubben!
Hoppas han inte hinner dö först.




Se upp med människor som har gjort dig en orätt. De är benägna att fördjupa den.
//Mikal Rode

No comments:

Post a Comment