Wednesday, August 31, 2011

Utmaning; Veckomeny

Tänkte utmana mig själv i att vara lite hemmafruig/ekonomisk/bonnmorig/nyttig/whatever.
Fast jag kan nog behöva lite hjälp av er då min fantasi (i detta fall) är lite dålig...

Jag ska alltså göra en veckomeny.
Storhandla imorn efter jobbet. (Usch, hemska tanke.)
Och sedan helt enkelt laga mat hela veckan. (Usch, hemska tanke.)
Känner redan att jag tar mig lite vatten över huvudet/straffar mig själv i onödan.

Så!
Nu kommer ni in i bilden!
Hjälp med recept som tom jag klarar av.

Veckomenyn:
Onsdag: Blodpudding med lingonsylt.
Torsdag: Falukorv i ugn med potatismos.
Fredag: ?
Lördag: Hamburgare med bröd.
Söndag: Utfodring hos mamma.
Måndag: Sprödbakad fisk med potatismos.
Tisdag: Köttbullar med makaroner.

(Jag kan laga tre rätter till men man lär ju variera sig.)

1 comment: