Friday, August 05, 2011

Ingen rast å ingen ro!

Här trodde man att man skulle få tid att vila men nejdå!
Maten är inhandlad och köttet ligger i marinad :)
På vägen hem vart jag kaffesugen så jag tog en tripp förbi "Torpet" (aka jobbets bergtäkt) och pratade lite strunt och lugnade kaffebegäret :)
Nu har jag rengjort grillgallret (<3 Cillit Bang!) och sopat rent altanen.
Ställde undan allt som stod på bordet lite random för att inte välta det när jag for runt med kvasten och se vad gulligt det kan bli! :)
(Ja, utöver att två av tre blommor är så gott som döda då...)


Nu skall utemöblerna göras rent och sen ska jag nog avnjuta ett glas hemgjord fläderblomssaft från '89 (pappa har äntligen lyckats få mamma att rena frysboxen...)
Efter dess är nog klockan så mycket att det är dax att börja med maten :)
Eftersom min faster lusläser min blogg kan jag inte avslöja vad det blir ännu ;)
Fick två "bra" tips av Ema...
1. Överstek inte oxfilén. Den ska va rosa.
2. Innertemperaturen på filén skall vara 60°C
Haha, hon e för rolig - som att JAG skulle äga en stektermometer?? xD
Det övriga tipset tackar jag dock för :)

No comments:

Post a Comment