Sunday, August 07, 2011

My feet isn't normaly this big

Igår var det möhippa för min blivande svägerska :)
En kanondag verkligen!

Vi började med pole-dance lektion som var mycket svettigare än man kan tro!
Knappast sexiga när vi högröda och genomblöta av svett stod där och pustade!
Sen bar det av mot mysig champange pick-nick där blivande bruden fick svara på kluriga frågor om oss alla och ta foton till en kalender - en galen bild för varje månad :)
(Vi gick dit.)

Sedan vart det bråttom till tåget som skulle ta oss till sthlm.
Som vi missade.
Med en minut.
Efter en liten snyfthistoria fick vi byta biljetterna mot ett senare tåg :)
Efter ombokning av nästa aktivitet var vi fortfarande sena och som pricken över i:et hade spårvagnarna fortfarande inte börjat gå så vi fick till Skansen.
Som tur var hittade vi en taxi och kunde skicka iväg bruden till nästa aktivitet medens vi andra gick vidare :)

På Skansen fick hon blåsa glas!
Två söta rosa dricksglas :)
Urgod blåbärspaj hanns med i en park (som vi gick till.)
I parken var det fler än oss.
Fyra nyfikna lite för närgångna Kanadagäss (jag är skiträdd för fåglar) som jag fick springa ifrån stup i ett.

På vägen tillbaka gick som tur var spårvagnarna och vi avnjöt en god middag på Mongolian BBQ :)
Precis när vi kom ut från restaurangen gled en buss i cruisingen förbi och vinkade på oss, så 10 glada, rosa tjejer trängdes och drack vin där i party bussen :D
De andra gick så småningom av men jag satt glatt kvar där på bussen :)

Förr eller senare så måste man ju kissa.
Så det gick jag av och gjorde.
Fick sällskap tillbaka av en kille från bussen för att försöka hitta och ta oss på den igen.
Han var inte den skarpaste kniven i lådan.
Gasa lite på en stillastående polis-motorcykel är inte uppskattat.
Jag gick vidare medens han fick en avhyvling av inte alls så charmiga poliser.
Poliserna såg såklart vart vi gick på så bussen vart stoppad för flygande besiktning.
Besiktningstiden hade gått ut.
Jag gick av.

Gick halva Sveavägen upp för att hitta Johan.
Sedan gick vi för att hitta Grisen och de andra vid "Sjurummaren".
Det var långt dit.
Och vi var totalt lost.
Men till slut hittade vi!
Ett sista varv i crusingen och sedan kisspaus innan det var dags att fara hem!
Trodde vi ja.
Bilen startade inte.
Fick ringa på hjälp och efter en stund kom vi till slut iväg :)
Halv fyra var jag hemma igen,
extremt ont i fötterna men lycklig efter en toppendag och kväll :)

Vaknade nyss med träningsvärk i vader och armar, svullna och onda fötter och insikten att jag måste diska.
Har ännu inte gjort det efter Torsdagens middagsbjudning och imorn bär det av till älskade Öland så nu är det bara att sätta fart!
Over and out!

No comments:

Post a Comment