Sunday, August 14, 2011

"Hemma i Sverige..."

Sådär.
Dagens goda gärning utförd.
Jag gick till ICA (skitlångt - säkert 400meter) och handlade åt lille Ema!
Tog dessutom den långa vägen via övergångsstället!

Vilken pers!

Fick gå fram till service-disken för att aktivera självscanning.
Som tur är så frågade de inte så mycket som jag hade behövt be dem upprepa då jag inte är så familjär med språket här nere...
Tjejen som hjälpte mig var lite för glad och klämcheck och gav mig en "sånhärrrrr snygg shopping-bag!"

Väl inne i butiken gick allt bra.
Köpte allt på listan, lite snacks och middag (korv med bröd - tredje gången denna veckan) till mig själv och gottis till Gibban för att få honom på humör igen.
Hittade även denna skitsnygga diskborste som jag bara var tvungen att köpa!
Minst ett impulsinköp måste genomföras vid varje inköpstillfälle - annars blir man liksom inte tillfreds!
Cigaretter stod på listan så det köpte jag!
Eftersom de har kvar de där gamla plastkorten här nere så frågade jag försynt om jag kunde betala dem i självscanningen.
Innan jag hann tillägga "Hemma i Sverige har vi inte de här kvar..." svarade hon lite för desperat;
"Ja, det kan du. Men du kan batala härrr hos mig annarrrs!"
"Okej."
"Det gårrr brrra härrr hos mig annarrrs!"
"Mmmm..."
Jag gick till självscanningskassan.

Det tog säkert fem minuter innan någon kom och hjälpte mig och gjorde legg-kontroll - kanske borde gjort den där desperata tanten i kassan bredvid lite glad ändå - karma...
Skulle bara hämta cigaretterna och sedan gå hemmåt igen.
"Kontakta personal" blinkade (glatt) på skärmen.
Jaha.
Tänkte att det är ju ingen här som känner mig så efter att tålmodigt ha väntat på uppmärksamhet i cirka 30sekunder vrålade jag (lite halvhögt) "Hallå, URSÄKTA!!"
"Jaha, de ärrr de därrr. Dom harrr vi härrr borrrta."
Mmmm, så smidigt.
Fick tillslut Emas cigaretter och traskade hemåt i värmen,
svängandes med min klämchecka, illröda, nya shoppingbag.
(Tur man knappt känner nån härrr.)

Så, nu sitter jag här svettig och dan och bör nog laga mat snart.
Gibban är på något bättre humör :)



No comments:

Post a Comment