Thursday, August 18, 2011

Anders, Ove & Göran

Bloggen har bråkat hela dagen och inte velat låta mig skriva något...
Men nu har jag fått till det!
Nu går det att blogga,
ni kan pusta ut!

Igår råkade jag och Ema dela på en box vin.
Det var faktiskt inte meningen.
Men vips så var den slut.
Fast alltid finns det ju några droppar kvar...

Såhär gör du för att få ut de sista dropparna;
1. Lägg boxen på golvet
2. Stampa på den
3. Ta till eventuella andra medel för att få ut påsen
4. Ta ut påsen
5. Knögla ihop påsen så att det kvarvarande vinet kommer till "kranen"
6. Sug för allt vad du är värd! (se bild till höger)

Kvällen avslutades i sängen med The Big Bang Theory <3
En gigantisk fluga irriterade mig och jag var bara tvungen att ha ihjäl den!
Ema avrådde mig ifrån att stå på pallen för att nå upp men efter ca tre minuters balanssökande kom jag slutligen upp.
Den sitter fortfarande kvar i taket (död) som en symbol på min heroiska insats :)

Idag gick vi upp ovanligt tidigt och utan bakfylla (Ema påstår att hennes kropp förstått att hon är för gammal för att genomlida sådant så den låter henne helt enkelt slippa bakfyllan.)

Efter kaffe hos P har Ema nu (äntligen) diskat sedan Langos-festen och snart bär det av för att köpa pizza!
Jag tar hand om den disken.

Imorn tar tåget oss upp till den Kungliga Hufvudstaden och mitt lilla hus.
På Lördag blir det traktoråkning och i nästa vecka ska jag hämta min lille Boboo :)


No comments:

Post a Comment