Monday, October 17, 2011

Vilse i svampskogen

Kände för en promenad idag också men eftersom man i min ålder (tydligen) ska uppskatta svampplockning så gav jag mig på det istället.
Jag vet att man inte ska äta de här.
Efter fem minuter hade jag gett upp.
Efter femton minuter hittade jag trattisar!
Eller..
Jag trodde iaf att det var det.
Min svampkunskap är kanske inget att skryta med.
(Äter inte svamp.)
MMSade Diddi för indentifiering och jodå - det var trattisar!
Ungefär samtidigt som jag självbelåtet kunde konstatera att jag fått ihop en imponerande mängd trattisar började jag inse att jag inte hade någon aning om vart jag var.
Dags att gå tillbaka kände jag så klockan inte blir allt för mycket innan man hittat hem igen.
Det tog 35minuter att ta sig hem.
När jag precis insett att nu är jag verkligen vilse så såg jag ett fält!
Yes! Jag bor ju vid ett fält!
Fält verkar dock vara flockdjur.
Det var fel fält.
När jag gav mig ut i skogen så tänkte jag det är luuungt, jag har ju GPS på mobilen!
När jag insåg första gången att jag kanske inte riktigt visste exakt vart jag var så pep den om låg batterinivå.
Lyckades dock få igång navigeringen tillräckligt länge för att veta på ett ungefär vilket håll jag skulle gå åt.
Diddi lovade dessutom att ringa räddningstjänsten om jag inte hört av mig på ett par timmar vilket resulterade i drivkraft till att hitta hem - man vill ju inte att nån annan ska hitta ens svampställe!
Det tråkiga med hela historiren är att jag nog aldrig kommer hitta tillbaka till mitt svampstället :(


Dagens skörd - vet inte om allt är trattisar dock..

Boboo lyckades också gå vilse idag.
Hyresvärden kom bärandes på honom då hans katter inte uppskattade att min katt var i deras kök...
Eftersom jag stod ute barfota och i bara T-shirt var han snäll nog att bara prata i ~25minuter.
Det tackar vi för.

Boboo har fått ny leksak av Mormor :)

No comments:

Post a Comment