Sunday, September 11, 2011

10 år senare

Idag är det tio år sedan Nine Eleven.
Minns den dagen faktiskt!
Carro var sjuk och jag kom hem från skolan och ringde henne för att kolla läget.
I princip samtidigt som jag lyfte luren slog jag på TVn och när hon svarat utropade jag ett förtvivlat "Men va ere här för skit!? Det är ju SAMMA sak på ALLA kanaler!?"
Det var mitt största problem den dagen.

Drygt 6 år senare var mitt största problem att jag vart tvungen att dra ner byxorna på Tel Avivs flygplats för att få komma hem.
Några dagar tidigare satt jag i förhör på Eilats flygplats.
Så nog kan man säga att det var "dagen som förändrade världen".

Idag har jag precis samma problem som för tio år sedan.
Inte ett skit på TV varför jag får se på SVT 1 halva dan...
Vilket iofs resulterade i det här inlägget - inget ont som inte har något gott med sig!

1 comment:

  1. lol jag kommer oxå ihåg hur irriterad jag var över att min efterskolan-tv inte visades :P och att tv4 inte hade ett enda reklamavbrott på 24 timmar (enda gång det hänt..någonsin)

    ReplyDelete