Saturday, September 03, 2011

Kanske inte ett klockrent karriärval...

Mhm.
Kom på på vägen hem (100meter hemifrån) att mitt paket från Panduro har kommit!
Så jag fick snällt vända och bege mig in till "city" (aka platsen där de samlat mataffären, frisören, floristen och tobaksaffären) för att hämta det.

Sen jag kom hem har jag därför ägnat mig åt att måla.
Tror inte att jag kan skylla resultatet bara på att det var första gången.
Tyvärr.
Alltså...
Tanken var att det skulle bli en vacker tavla med ett hjärta skiftandes i olika nyanser av lila.
Men att blanda till lila var inte alls så där enkelt som jag trodde.
Det gick helt enkelt inte.
När man var liten tog man en del röd och en del blått och fick lila.
Oljefärger verkar inte funka på samma sätt.
Det vart bara olika obehagliga nyanser av blågrönt.
Så det fick bli ett hjärta i världens alla färger istället.
Lite Pride sådär.
Ser ut som om en femåring vart framme.
Aja, kanske blir bättre när jag är helt klart.
Inte så troligt men vi kan ju hoppas.

Det framgick inte riktigt på Panduros hemsida att det är skitsvårt att tvätta bort oljefärg.
Jag är numera lite blågrön.

Pga tidsbrist får det idag blir Grandiosa Calzone till middag och en påse ostbågar till efterätt.
Frångår utmaningen lite.
Imorgon blir det middag med Emmis efter ett underbart event med Kyäni <3
Får helt enkelt laga mat på Måndag igen.

No comments:

Post a Comment